blog

Kies jij de juiste gezonde boodschappen uit? 8 tips

Gezonde-Boodschappen-8-tips
Written by admin

Natuurlijk is beweging één van de belangrijkste dingen die je helpen met afvallen. Voeding is daarnaast ook een zeer belangrijk punt dat begint in de supermarkt. Kies je dan wel de juiste producten uit om af te vallen? Dit artikel gaat je helpen om eens op een gezonde manier te kijken naar je dagelijkse boodschappen. Hierdoor kun je eenvoudig een paar mooie slagen winnen tegen je overgewicht! 

#1 Mineraalwater

Wat zijn gezonde boodschappen zonder een fles mineraalwater? Juist, dat had je waarschijnlijk zelf ook bedacht. Vergeet deze dan ook niet in je boodschappenkar te deponeren. Het drinken van veel water vergt gewenning, koop dan ook bij voorkeur mineraalwater met koolzuur, dit is iets eenvoudiger te drinken en heeft meer ‘bite’.

#2 Thee

De meeste theesoorten zijn lekker gezond, witte en groene thee vormen hier doorgaans de beste keuze. Vooral doordat deze theesoorten rijk zijn aan antioxidanten. Thee helpt je daarnaast ook met afvallen, met de nadruk op ‘helpen’. Het zorgt er namelijk voor dat de vetverbranding wordt verbeterd en dus indirect bijdraagt aan het afvalproces.

#3 Avocado

Groente zijn natuurlijk altijd goed om binnen te krijgen, maar wist je dat de avocado één van de gezondste soorten is? Deze groentesoort is namelijk rijk aan onverzadigde vetten. Voordelen van het eten van avocados zijn onder meer dat het goed is voor je huid, het verouderingsproces tegen gaat en het je bloedruk verlaagd.

#4 Havermout

Havermout is rijk aan eiwitten, tevens stimuleert het de stofwisseling en zorgt het voor wat meer variatie in je eten. Eet havermout eens als ontbijt i.p.v. altijd maar weer een boterham met pindakaas. Je zult zien dat je met havermout voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt om de hele dag te knallen.

#5 Speltbrood

Zojuist is het ontbijt langsgekomen, dus we schakelen direct over naar de lunch. Speltbrood is perfect voor deze maaltijd van de dag, het is namelijk voedzaam en lekker tegelijk. Je zult daarbij zien dat speltbrood erg goed vult, dit zorgt er weer voor dat je geen ‘slechte’ snacks naar binnen gaat werken in de rest van de middag.

#6 Kokosolie

Nadat zojuist het ontbijt en de lunch zijn langsgekomen, is nu het avondeten aan de beurt. Laten we beginnen met het koken van de gerechten, daar is natuurlijk olie voor nodig. De meest gezonde olie om hiervoor te gebruiken is kokosolie. Dit product zorgt er namelijk voor dat vet minder snel in je lichaam wordt opgeslagen. Ook versnelt het de stofwisseling, kortom ideaal om te gebruiken in de keuken.

#7 Zalm

Vis is over het algemeen een goede keuze wanneer je gezond wilt eten. Met name zalm is hier uitermate geschikt voor en (daar is hij weer) nog lekker ook! Deze vissoort is namelijk erg rijk aan vitaminen en vetzuren die je helpen met het verliezen van gewicht. Mocht je de keuze hebben, ga dan voor de wilde zalm i.p.v. de geteelde. In de wilde zalm zitten namelijk minder ‘schadelijke’ stoffen.

#8 Kwark

Aangekomen bij het toetje. Het eten van kwark zorgt voor een vol gevoel waar je lang profijt van kunt hebben. Kies bij voorkeur voor magere kwark, omdat dit de meeste eiwitten bevat. Je kunt kwark eten als toetje of als ontbijt i.p.v. bijvoorbeeld brood of andere graanproducten. Combineer kwark met vers fruit en voilá, een lekker toetje is geboren.

Dat dat viel toch best mee? Er zijn aardig veel dingen die je ongetwijfeld lekker vindt en ook nog eens gezond zijn. Fruit en groente zijn natuurlijk altijd een goede keuze, echter bevatten sommige fruitsoorten veel glucose, let hier dus goed op. Tot slot nog een klein compliment, omdat je opzoek bent naar manieren om gezond te eten. Keep up the good work!